Umiejętność kreatywnego pisania – co musi umieć copywriter?
Studio ogólne

Umiejętność kreatywnego pisania – co musi umieć copywriter?

Wydaje się, że copywriting nie należy do tych zawodów, które są zakorzenione w świadomości społecznej. Może wynikać to między innymi z tego, że obco brzmiąca nazwa nie budzi żadnych skojarzeń, a często przedstawiciele tego zawodu wykonują swoją pracę w sposób zdalny, który jest bardzo mocno stereotypizowany. Czym jednak jest copywriting i co copywriter musi umieć?

Gdzie pracuje?

Copywriter pracuje zazwyczaj w agencjach reklamowych, kreatywnych oraz wszystkich innych, gdzie potrzebna jest jakakolwiek treść. Copywriting polega bowiem na tworzeniu tekstów, które mają określone zastosowanie i często są narzędziem do osiągnięcie danego celu. W tej branży liczy się przede wszystkim umiejętność kreatywnego pisania, nie wspominając o językowej poprawności – interpunkcyjnej, ortograficznej i stylistycznej.

Zakres działalności copywritera jest niezwykle szeroki. Usługi copywriterskie zaczynają się od tworzenia tekstów na blogi, strony firmowe i inne strony internetowe, poprzez pisanie opisów produktów do sklepów online, a kończąc na przygotowywaniu treści reklamowych; haseł, sloganów i kampanii. Z tych właśnie powodów dobry copywriter powinien umieć kreatywnie podejść do przygotowania treści – warto jednak zauważyć, że oczywiście nie wszystkie teksty – z uwagi na ich specyfikę czy zastosowanie – muszą mieć duże wymagania.

Copywriting a dziennikarstwo

Dziennikarskie formy wypowiedzi często są tożsame z usługami copywriterskimi. Można spotkać bowiem zlecenia napisania recenzji czy artykułu felietonistycznego, co sprawia, że przez wiele osób copywriting mylony jest z niższą formą dziennikarstwa. Nie da się ukryć, że rola dziennikarstwa jest zupełnie inna od funkcji copywritingu – ten znajduje bowiem zastosowanie wszędzie tam, gdzie potrzebne są treści reklamowe, marketingowe czy chociażby treści mające wpłynąć na pozycję strony w wyszukiwarce internetowej.

Usługi copywriterskie dostępne są na stronie http://profesjonalnycopywriter.pl/ – artykuły, hasła reklamowe, naming i inne

Dziennikarstwo z kolei ma po pierwsze – informować, a po drugie – prowadzić polemikę. Służą ku temu informacyjne i publicystyczne formy wypowiedzi. Co jest najważniejsze, a zarazem często nieprzestrzegane w dzisiejszym świecie dziennikarstwa – oddzielenie informacji od opinii i komentarza.

Nie można zatem porównywać dziennikarstwa i copywritingu, mimo że spotykają się na pewnych polach. Obie wymagają jednak pewnego zaplecza warsztatowego, dlatego pisanie tekstów z zachowaniem właściwych cech gatunkowych będzie dobrym pierwszym krokiem w dziennikarstwie czy copywritingu.

Stereotypy pracy zdalnej

W przeciwieństwie do dziennikarstwa, copywriting często wykonywany jest w formie zdalnej, co budzi również określone stereotypy. W postrzeganiu wielu osób praca w domu nie jest tak wartościowa czy równoznaczna z pracą na etacie w firmie, wskutek czego zdalni freelancerzy muszą wysłuchiwać tekstów o znalezieniu sobie „normalnej pracy” bądź też zaletach pracy w domu, która jest „mniej ważna”.

Wydaje się, że to właśnie między innymi z tego powodu copywriting nie jest na chwilę obecną postrzegany w taki sposób, jaki mu się należy – należy bowiem dodać, że copywriting świetnie wpływa na sprzedaż w sklepach internetowych, może ją wzmocnić nawet o 200% i więcej.

Post Comment